Sognerejse

MENIGHEDSREJSE TIL GRÆKENLAND
FORÅR 2024

Sognepræst Sandra Kastfelt arrangerer i samarbejde med Mols Rejser en me- nighedsrejse til Peloponnes og Athen 22.-29. april 2024.

Foråret i Grækenland er grønt og frodigt, og den græske halvø Peloponnes vil være klædt i et smukt blomsterflor, når vi skal bevæge os i bus gennem landskaberne og besøge en række kulturhistoriske perler fra UNESCO’s verdensarvsliste. I Argolisbjergene ligger den mytologiske kong Agamemnons borgruin i Mykene. Der skal vi blandt andet beundre den verdenskendte løveport. I ruinerne af byen Korinth skal vi gå i apostlen Paulus’ fodspor og bag- efter sejle på Korinthkanalen, som blev påbegyndt af romerne. Vi skal også se det antikke amfiteater i Epidaurus og en dag kører vi til den byzantinske ruinby Mistras, der kravler op ad en bjergside på det sydlige Peloponnes. Under opholdet på Peloponnes bor vi i den lille charmerende fiskerby Tolo på et 4* hotel med udsigt over havet og der vil være god tid til afslapning på hotellet. Rejsens sidste to dage bor vi i den græske hovedstad Athen i den gamle bydel Plaka for foden af Akropolisklippen. Vi skal se Akropolis og Akropolismuseet og på byvandring og der vil være tid på egen hånd.
Med os på hele rejsen har vi en autoriseret dansktalende guide.

Dag 1: Direkte fly Kastrup-Athen. An- komst Tolo på Peloponnes.

Dag 2: Klosterbesøg. Mykene med løveporten og fyrstegravene og teateret i Epidaurus.

Dag 3: Korinth. Besøg i den an- tikke by og derefter sejltur på Korinth-kanalen.

Dag 4: Heldagstur til Mistras.

Dag 5: Formiddag Nafplio. Eftermid- dagen på egen hånd i Tolo.

Dag 6:  Afrejse fra Tolo til Athen. Bus- sightseeing i Athen efterfulgt af guidet gåtur i bl.a. Plaka.

Dag 7: Guidet rundvisning på Akro- polis og Akropolis-museet. Resten af dagen på egen hånd.

Dag 8: Hjemrejse, direkte fly Athen – Kastrup

Klik her for at se detaljeret beskrivelse af rejsen.

Rejsen er inklusive fly tur/retur til Athen, transport i turistbus, overnatning i Tolo og Athen, ¾ pension, alle entréer og udflugter samt city-tax.

Datoer: 22.-29. april 2024.

Pris: Cirka 11.000,- kr. pr. person i dobbeltværelse. Enkeltværelsestillæg: cirka 1.500,- kr. Den endelige pris vil blive annonceret på kirkens hjemmeside hurtigst muligt.

Yderligere oplysninger fås hos sognepræst Sandra Kastfelt.

Tilmelding: Der åbnes for tilmelding torsdag den 31. august. Deltagelse i menighedsrejsen er forbeholdt beboere i Mariendal Sogn, og tilmeldingen sker efter først-til-mølle-princippet.

Tilmelding direkte til Mols Rejser på telefon 75 87 12 12 eller pr. e-mail til: info@molsrejser.dk

Bekræftelse og faktura tilsendes ved tilmelding. Oplys ved tilmelding: Fulde navn, adresse samt telefonnummer, e-mail, fødselsdag og rejsenummeret 183