Velsignelse af borgerligt ægteskab

Hvis man er borgerligt viet, kan man senere få en kirkelig velsignelse af ægteskabet ved en præst i folkekirken. Den eneste betingelse er, at den ene af ægtefællerne er medlem af folkekirken.

En kirkelig velsignelse er en kirkelig handling, som på mange punkter minder om en kirkelig vielse.

I forbindelse med en kirkelig velsignelse skal kirkekontoret have navn og adresse på to vidner. Når kontoret har modtaget navnene på vidnerne, registreres velsignelsen i kirkebogen. Endelig modtager i ved velsignelse en attest på at den har fundet sted.

Velsignelse i Mariendal kirke

Hvis I gerne vil have en kirkelig velsignelse i Mariendal kirke af jeres borgerligt indgåede ægteskab, skal I henvende jer til kirkekontoret for at aftale dato og klokkeslet for velsignelsen.
Når vi har aftalt velsignelsen sender vi jer et brev, som bekræfter aftalen og informarer jer om, hvad der videre skal ske.